CATEAU COMMUNICATIE

Logo CC websiteZiekenhuizen, zorginstellingen, maar ook patiëntenverenigingen worden vaak gekenmerkt door een intrinsieke wens om een positieve bijdrage te leveren aan de maatschappij. De patiënt of cliënt staat centraal, waarbij de organisatie zich inzet voor minder ziekte, meer genezing en/of een betere kwaliteit van leven. Juist dan is het belangrijk om ‘de goede dingen goed te doen’. De inzet van communicatie gaat veel verder dan positief bijdragen aan reputatie of beeldvorming, waar in de huidige afrekencultuur binnen de zorg vaak de focus ligt. Juist de communicatie in het primaire proces staat voorop. Hoe zorgen we voor optimale communicatie binnen de zorgketen vanuit ‘klantperspectief’ en hoe kan de afdeling Communicatie daarin ondersteunen? Cateau Communicatie helpt bestuur en management, de afdeling Communicatie en projecten bij het inzichtelijk maken van de toegevoegde waarde van communicatie. Door verbeterpunten te vinden en die gezamenlijk in een accountable aanpak te vertalen. In een continu proces. 

Boek 'Uitgemeten'

 

Uitgemeten Adformatie 2015Uitgemeten behandelt alle stappen in de accountabilitycyclus. Ze zijn gebaseerd op ervaringen uit de praktijk, bij verschillende organisaties binnen de overheid en het bedrijfsleven. Het boek biedt een kader voor 'doenkers': professionals die strategie en onderbouwing belangrijk vinden, maar ook leren door te 'doen' in de praktijk. Aan de hand van voorbeelden, methodieken en werkvormen kun je de accountabilitycyclus voor en met je eigen organisatie doorlopen.

Bestel hier je boek   

 

 

Contact 

 

 LinkedIn  Twitter

Cateau Communicatie

Cathelijne Janssen

Zomereik 28 

2498 BP  Den Haag

 

cathelijne@cateau.nl

+31 6 30 60 39 71

KVK 27300840